آیا صورت شما زودتر از دوستانتان در حال پیر شدن است؟

آیا صورت شما زودتر از دوستانتان در حال پیر شدن است؟

فهرست مطالب

آیا شکل شما زودتر از دوستانتان در اکنون پیر شدن هست؟

آیا اینگونه حالت می‌نمایید که چین چروک‌های کوچک بدون اینکه آنان را ببینید در شب به وجود می‌آیند؟ آیا در دهه سوم یا چهارم زندگی خویش هستید؟ خوب تر هست در صورتی که با نوع ها پوست آشنایی کافی دارید، دست اندرکاران اساسی چین  و چروک را هم معرفی دهیم. هنگامی که سن ما بالا می‌رود، تغییراتی در بدن و پوست ما اتفاق می‌افتد که خیلی از آنان زمانی هست که وارد 30 یا 40 سالگی می‌شویم. اصلی ترین آنان که مربوط به چین و چروک‌های شکل می‌گردد این هست که ساخت کلاژن کم شدن پیدا می‌کند و موجب کم شدن وضعیت کشسانی پوست می‌گردد. ثمر آن پیری زودرس هست که به شکل چین و چروک ظاهر می‌گردد و از صفت‌ها پوست نازک و حساس هست. به یاد داشته شوید که در صورتی که سن ما افزون می‌گردد، نوع پوستمان شاید تغییر بتوان یا صفت‌های یک نوع پوست را زیادتر در پوست خویش ببینیم. این اتفاق برای خودم و اطرفیانم افتاده هست. نوع پوست شما هر چه که می باشد، تغییراتی برای شیوه زندگی و روتین مراقبت از پوست شما وجود دارد که می‌تواند دست اندرکاران اساسی چین و چروک شکل را قصد قرار دهد. در صورتی که پوستتان نازک و حساس هست، شاید یک یا تعدادی مورد از علائم چون که را تجربه نمایید:

  • خشکی مزمن
  • تأخیر در بهبود زخم
  • چین و چروک بیشتر از مرز
  • پوست شل و آویزان
  • پوست نازک

به موضوع فردی نوجوان یا جوان شاید زیادتر از وقت‌تان را در نور آفتاب بگذرانید. بدون ضدآفتابی که با استفاده مواد مغذی و سالم یا بدتر از آن بدون هیچگونه ضدآفتابی که از پوست شما در معادل نور خورشید محافظت کند، به پوست خویش آسیب خواهید زد. ایضاً ممکن که هست که ژن‌هایی را به ارث برده شوید که شما را زیادتر در معرض پیری زودرس و یا کم شدن افزون کلاژن قرار می‌دهد. خبر درست این هست که با دگرگونی شیوه زندگی خویش می‌توانید روی بقیه دست اندرکاران اساسی چین و چروک نتیجه ی بگذارید.


نخستین عامل اساسی چین و چروک، آسیب اکسیداتیو هست


آسیب اکسیداتیو کم شدن کشسانی پوست و ساخت کلاژن را بلافاصله‌تر می‌کند. با ازدیاد سن، فیبرهای کشسانی در پوست رو به زوال می‌رود و موجب از بین رفتن خاصیت ارتجاعی و ابداع چین و چروک می‌گردد. 70 الی 80 درصد از وزن پوست خشک، کلاژن هست و این کلاژن هست که به بین‌پوست شما فرم و ساختار می‌دهد. بین‌پوست، لایه زیرین پوستی بیرونی هست که شما آن را می‌بینید. این لایه از پوست، مویرگ‌های خونی، رشته‌های عصبی، غدد عروقی و فولیکول‌های مو تشکیل شده هست. اختلالات ارثی وجود دارد که با آن پوست زیادتر مستعد کمبود کلاژن یا خاصیت کشسانی و منتهی به پیری زودرس می‌گردد لکن این فقط علت آسیب اکسیداتیو نیست. قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، مخصوصاً تابش ماوراء بنفش، موجب می‌گردد پوست وضعیت کشسانی خویش را از دست بدهد و بلافاصله پیر گردد. عموماًً تغییرات عالی بعد از سن شصت سالگی اتفاق می‌افتد لکن شاید که در اوایل دهه بیست نیز رخ بدهد. شما نمی‌توانید روند پیر شدن خویش را متوقف نمایید لکن می‌توانید با تغییراتی سان استفاده از ضدآفتاب یا داشتن رژیم غذایی مملو از چربی‌های سودمند، سان آواکادوو و غذاهای غنی از آنتی اکسیدان سان نوع ها توت‌ها و سبزیجات با برگ پهن و سبز، تغییراتی در این روند به وجود آورید.

استفاده از کلاه در برابر نور خورشید


دومین عامل اساسی چین و چروک، موارد فشار خون هست


بدن ما به موضوع منبع نخستین انرژی به گلوکز و قند خون احتیاج دارد. در صورتی که این مواد غذایی بیشتر از مرز مصرف گردد یا به طور درست مورد استفاده قرار نگیرد و درست سوخت و ساز نشود، قند می‌تواند با کلاژن و الاستین پوست ترکیب گردد و موجب سفتی و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست گردد. در پایان ثمر این اتفاق پوستی زبر، نازک یا قرمز خواهد بود که امکان خیلی کمی برای احیا کردن خویش دارد و روی آن چین و چروک پدیدار می‌گردد. با اینکه برگرداندن این روند خیلی سخت هست لکن خوب تر هست مواظب مقدار شکری که مصرف می‌نمایید و ابداع تعادل و سلامتی برای موارد فشار خون خویش شوید. در صورتی که میوه خوردن را دوست دارید، می‌تواند به جای خوردن هنداونه که مقدار شکر آن افزون هست، نوع ها توت را بخورید که مقدار شکر کمی دارد. از مصرف قند فرآوری شده جانور در خیلی از غلات صبحانه سان کورن فلکس، غذاهای یخ زده و نان سفید خودداری نمایید. در تغییر، بادام و مغزهای بقیه، وعده‌های غذایی جدید و نان سبوس‌دار را گزینش نمایید. این تغییرات آسان به موارد قند خون مرتبط با خط ها و چین و چروک یاری می‌کند.

بلوبری و بادام


سومین عامل اساسی چین و چروک، عدم تعادل هورمون‌ها هست


زمانی که سن ما بالا می‌رود، هورمون‌ها به شکل قابل ملاحظه‌ای، خصوصاً در بدن خانم‌ها، دگرگونی می‌کند. استروژن، پروژسترون و تستوسترون کم شدن می‌یابد، این در حالی هست که هورمون استرس کورتیزول ازدیاد می یابد. ثمر آن دگرگونی در بافت و ظاهر پوست هست. برای جبران این تغییرات، رژیم غذایی داشته شوید که سرشار از سبزیجات صلیبی یا چلپیایی سان کلم بروکلی، کلم بروکسل، کلم، گل کلم و کلم پیچ باشد که خاصیت تنظیم کردن هورمون‌ها را دارند.

چین و چروک پوست


چهارمین عامل اساسی چین و چروک، کمبود مواد مغذی هست


همانطور که در این مطلب نیز به آن پرداختیم، موردی که می‌خوریم بر چطور به نظر دست یابی و حالت کردن پوست ما نتیجه ی می‌گذارد. عموماًً کمبود مواد مغذی یکی از دست اندرکاران اساسی چین و چروک شکل افرادی هست که پوست‌های نازک و حساس دارند. اسیدهای چرب مهم، سلول‌های پوست را هیدراته نگه می‌دارد و عملکرد آنان را حفظ می‌کنند این در حالی هست که ویتامین C به ایجاد و حفظ کلاژن یاری می‌کند. نقص در این عرصه‌ها، شاید به علت موارد هضم و جذب باشد. افزوده کردن پیری‌بیوتیک و پروبیوتیک را به رژیم خویش در نظر بگیرید. ساختن میکروب‌های سودمند روده و پوست به ما یاری می‌کند تا زیبا پیر شویم.

میوه


روتین مراقبت از پوست  


علاوه بر دست اندرکاران اساسی و درونی خط ها و چین و چروک، شما ایضاً می بایست روتین مراقبت از پوست فعلی خویش را در نظر داشته شوید. موردی که به پوست خویش می‌زنید، به اندازه آن موردی که وارد بدن خویش می‌نمایید قابل توجه هست. از سرم‌ها و مرطوب کننده‌های شامل آنتی اکسیدان بهره ببرید که پوست شما را با مواد مغذی سان روغن‌های گیاهی و هیارولونیک اسید هیدراته و پر آب کند. ما نمی‌توانیم روند پیری را متوقف کنیم لکن می‌توانیم همه ی کوشش خویش را بکنیم تا به بدن خویش آن موردی که نیاز دارد را بدهیم و پوستی سالم و زیبا داشته باشیم. استفاده کردن از ضدآفتاب، دقت کردن به مقدار شکر مصرفی، مصرف مواد غذایی‌های متعادل کننده هورمون و رفع کردن کمبود‌های مواد مغذی به طور مخصوص کانال‌هایی برای افرادی هست که پوست نازک و حساس دارند تا دست اندرکاران اساسی خط ها و چین و چروک را رفع کنند.

سرم برای رفع چین و چروک

زیادتر بخوانید:  چطور پوستی بدون چین و چروک داشته باشیم؟

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *