فنگ شویی اتاق نوزاد

فنگ شویی اتاق نوزاد

فنگ شویی اتاق نوزاد فنگ شویی اتاق نوزاد پیاده سازی دکوراسیون اتاق نوزاد یکی از کیف قسمت ترین پیاده سازی های دکوراسیون داخلی منزل می

مشاهده مطلب
ارتودنسی دندان نیش

ارتودنسی دندان نیش

ارتودنسی دندان نیش آشنایی با ارتودنسی دندان نیش ارتودنسی دندان نیش یکی از درمان های دندان های نیش در گوشه دهان است. همانطور که می

مشاهده مطلب
طرز تهیه ماست خانگی

طرز تهیه ماست خانگی

فهرست مطالب

طرز تهیه ماست خانگی


ماست یکی از نوع ها لبنیات هست که از تخمیر شیر به دست نوعی باکتری به نام لاکتوباسیلوس نتیجه می‌گردد. از هر نوع شیری برای تهیه ماست می‌توان استفاده نمود، لیکن ماست‌های امروزی را اکثراً از شیر گاو تهیه می‌کنند.

مواد کافی :

شیر  ۲ لیتر
ماست  ۴ قاشق غذاخوری سرپر

دستور تهیه :

شیر را درون ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت قرار دهید تا سراسر بجوشد.(کف روی شیر را جدا نمایید) خوب تر هست، بعد از اینکه شیر جوشید با حرارت زیاد کم حدود ۱۰ دقیقه بقیه شیر گرم گردد. بنابراین شیر را از روی شعله بردارید و بگذارید تا کمی سرد گردد و به دمای ۴۵ درجه سانتی‌گراد برسد. در این قسمت خوب تر هست با دماسنج گرمای شیر را اندازه بگیرید، نظیر در صورتی که شیر گرم‌تر یا سردتر باشد و ماست را به آن افزوده نمایید حاصل واپسین نیکو نخواهد شد. اگر چه می‌توانید برای تعیین دمای شیر انگشت خویش را تعدادی ثانیه درون شیر نگه دارید، شیر می‌بایستی کمی گرم باشد لیکن انگشتتان نسوزد. زمانی شیر به دمای مطلوب رسید می بایست کمی از شیر را در ظرفی جداگانه ریخته و با ماست مخلوط نمایید (ماست را از کمی گذشته از یخچال بیرون آورید). مایه ماست را به آرامی به شیر افزوده نمایید و کمی نیز بزنید تا سراسر مخلوط گردد. بنابراین درب ظرف ماست را گذاشته و دور آن را حوله یا پتو بپیچید و در بیرون گرمی همانند کنار بخاری یا شوفاژ بگذارید. هنگام تقریبی تهیه ماست حدود ۴ تا ۸ ساعت می‌باشد. بعد از گذشت این هنگام ظرف ماست برای مدت ۲ ساعت هم درون یخچال بگذارید تا سراسر ماست سفت و غلیظ گردد.

طرز تهیه ماست خانگی

موارد :

بعضی برای داشتن ماستی غلیظ‌تر به آن شیر خشک یا ثلعب افزوده می‌کنند. شما هم می‌توانید بعد از جوشیدن ماست حدود دو قاشق غذاخوری شیر خشک به شیر افزوده نمایید.
برای طعم‌دهی به ماست از وانیل یا خامه هم استفاده می‌گردد. به این ترتیب که بعد از سرد شدن شیر، در در وقت تهیه مایه ماست به آن خامه یا کمی وانیل افزوده می‌کنند.
مکان قرارگیری ماست می بایست سراسر گرم و دمایی حدود ۴۷ درجه داشته باشد. در صورتی که دمای بیرون شما مطلوب نیست می بایست زیادتر بماند. ضمناً از تکان دادن ظرف ماست بپرهیزید.
نوع شیر در حاصل واپسین نتیجه ی چندانی ندارد لیکن به وضوح استفاده از شیر جدید محلی موجب تهیه ماست لذیذتری می‌گردد.
در صورتی که در درست کردن ماست تجربه‌ای ندارید، در وقت سرد شدن شیر قطعاً از دماسنج بهره ببرید. در صورتی که دمای شیر زیادتر یا کمتر باشد حاصل واپسین مناسب نخواهد بود.
ماست را قطعاً می بایست با کمی شیر مخلوط نمایید و بعد به شیر افزوده نمایید. در غیر این شکل به شیر شک وارد می‌گردد و امکان دارد ماست شما شل گردد.


(Visited 4,160 times, 1 visits today)
زیادتر بخوانید :  طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

به این مقاله امتیاز دهید:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (۳ رای، میانگین : ۴٫۶۷ از ۵)

طرز تهیه ماست خانگیLoading…
منبع : foodculture.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *